27 Haziran 2016 Pazartesi

tez konusu; KZV 1

kendine zarar verme diye bir davranış varmış ya la. direkt kendine zarar vermenin yanı sırsa dolaylı yollarla kendine zarar verme şeklinde alt başlıklara bile ayrılıyor. gerçi hangi konu böyle alt başlıklara ayrılmıyor ki?

madde kullanımı ve örneğin sigara dolaylı olarak kendine zarar verme davranışıymış.
"dolaylı kendine zarar" için bile dışardan vücuda bi şey yapmak lazım.

oysa kendine zarar verme davranışı bedeni istismar etmek değil mi?
uyku, yemek, hareketsizlik.. bunlar da birer zarar verme yöntemi değil mi?

bi de daha da dolaylı yöntemler var. mesela kendine duygusal acı çektirme, ruminasyonlar, bir şeyleri erteleme..

sevdim bu konuyu. maşallah derya deniz bi konu.

-*-*-*-*-*-*-*-

bu konu neden ilgimi çekti?

1. si kendi asıl tezimden kaçmak için, yani bir çeşit erteleme davranışımın bir yan ürünü olarak bu konuya bağlandım.
2. si acaba kendime zarar vermek istiyorum da bunun kabul edilebilir bir formu olarak bu konudaki okumaları yapmak yoluyla mı kendimi tatmin ediyorum
3. sırf dr a yakın olmak için, sırf o hastane olsun diye de bu konuyu seçmiş olabilirim. nihayatinde dr un odasında bir a4 te yazılıydı bu konu.
4. sü illaki bir konu seçmek lazım. bu konu hem çok çalışılmamış, hem çalışmak istediğim hocaya uygun, hem data bulmak için kullanabileceğim bir hastane var; yani bir çeşit mecburiyet. ama hiç bilmediğim bi konu neticede ve içine girdikçe daha çok sevdim. hastalık isimlerini hepimiz biliyoruz ama bu tarz konseptler çalışmak insana "ahanda klinisyenim işte dedirtiyor. (27-06-16, 13.16)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder